Egy osztály megváltoztathatja viselkedését futási időben az aktuális állapot objektumának megváltoztatásával. Szerkezet [ szerkesztés] Példa [ szerkesztés] Pszeudokód [ szerkesztés] Vegyünk példának egy rajzolóprogramot. A programnak van egy egérkurzora, ami bármikor bármelyik ponton többféle eszközként is működhet. Ahelyett, hogy több kurzor objektum közt váltogatnánk, a kurzor rendelkezik egy belső állapottal, ami az aktuális eszközt képviseli. Amikor egy eszköz függő metódus meghívásra kerül (mondjuk egy egérkattintás hatására), a metódushívás átadódik a kurzor állapotára. Minden eszköz egy állapotnak felel meg. A megosztott absztrakt állapot az AbsztraktEszköz. osztály AbsztraktEszköz Mozgatás(pont) bemenet: A pont, ahova az egér elmozdul (ezt a függvényt a gyermekosztályokban kell implementálni) függvény egérLe(pont) bemenet: A pont, ahol az egér van függvény egérFel(pont) E szerint a definíció szerint minden eszköznek kezelnie kell az egér kurzor mozgását és a kattintások vagy húzások kezdetét és végét.
– december 20. Ezen a szálláshelyen az alábbi pályázatok nyertesei pihenhetnek Pályázati felhívás nagycsaládosok számára 2019-ben felhasználható üdülésre Kapcsolódó galéria Tovább a galériára Hírek, aktualitások Tájékoztatás a felhasználói fiókokról Az Erzsébet-programban a szállásfoglalás 2020-ban – a portállal kialakított együttműködésnek köszönhetően – az oldalon történik. Módosult a kiértesítés határideje Az Erzsébet-program keretében 2020-ra a nyugdíjasok, a nagycsaládosok, a fogyatékossággal élő gyermeket nevelő családok és a fogyatékossággal élők számára szóló kiírásokat a szokásosnál is nagyobb érdeklődés övezte. Tovább az összes hírhez